top of page
Search

Jutro uz Jogu


Sudeći po staroj izreci koja kaže da se po jutru dan poznaje, važno je kako ćemo započeti jutro, jer nam od toga zavisi kakav će nam biti dan. Svi imamo neke jutarnje rituale, jedni uživaju u tišini uz jutarnju kafu, ima i onih koji samo ispadnu iz kreveta i već su užurbani na poslu. A ima i onih koji vole da im jutro počne jogom. Tako je sa navikama. Lakše nam je kada ih imamo, ali bismo morali i pažljivo da ih biramo, jer svi znamo koliko je napora potrebno da bismo se rešili loših navika. Joga je sigurno dobra navika, koja nas i osnažuje da se oslobodimo nekih drugih loših navika.


Mnogo je pravih razloga da dan započnete časom jutarnje joge.


Popravlja raspoloženje

Ukoliko ste jutarnji tip, lako ćete se motivisati da jutarnja joga postane radost vašeg dana. Ali i ako ste jutarnji mrgud koji se budi umoran, jutarnje vežbanje joge će vam biti okrepljujuće. Ma koliko se mrzovoljno i teško probudili, nakon vežbanja joge, zahteve dana ćete obavljati bistrog uma, energizovani i dobrog raspoloženja. Redovno jutarnje vežbanje joge će vam pomoći da bolje spavate, da produžite intervale čvrstog sna, pa ćete se buditi naspavani i odmorni. Bavljenje jogom povećava izlučivanje hormona sreće, zaslužnih za osećaje zadovoljstva, radosti i dobrog raspoloženja. Istovremeno i dobre odbrane protiv briga, depresije i anksioznosti. Zato će telo i mozak vašu joga rutinu prepoznavati kao svoju idealnu nagradu, pa će vam i buđenje postati lakše.


Zdravi mišiči i zglobovi

Prvo što ujutru uradimo, čak i pre šoljice kafe, jeste doooobro protezanje. Tokom noći, naši mišići su neaktivni. Usled mirovanja, između vezivnog tkiva i mišića započinje taloženje slojeva toksina i telesnih tečnosti, koji uzrokuju ukočenost, grč i česte i hronične bolove. Možemo ih osloboditi jedino istezanjem. Naše telo to zna, zato nam odmah pošalje informaciju da se istegnemo. Ukoliko dan započnete jogom, pokrenete i istegnete telo, pomognete izbacivanje ovih naslaga i čuvate zdravlje i vitalnost vaših zglobova i mišića.


Otklanja bol u leđima

Nepravilni položaji tela dok sedimo, stojimo ili spavamo, izazivaju promene u kičmenom stubu i karlici. Nedostatak fizičke aktivnosti, mentalna i emotivna napetost, čine mišiće naših leđa ili previše opuštenim ili previše krutim. Ova tonusna neravnoteža je najčešći izvor bolova u leđima. Umerenim i posvećenim vežbanjem joge istežemo i jačamo mišiće leđa i karlice. Poboljšavamo prokrvljenost i cirkulaciju u ovom prostoru, razvijamo svest o telu i pravilnom držanju. Tehnikama disanja i relaksacijama se umirujemo, oslobađamo bol, tenziju i akumuliranu napetost. I pripremimo se da sa što manje napora odgovorimo izazovima dana koji je pred nama.


Smiruje nas i opušta

Kako bismo se ujutru razbudili i razbistrili nakon spavanja, naše telo nas stimuliše kortizolom, hormonom koji uglavnom vezujemo za stres. I upravo da bi nam podigao sistem na početku dana, ujutru je nivo kortizola najviši. Tokom dana on lagano opada do večeri, kako bismo mogli da zaspimo. I zato je važno dan početi mirno. Pritisnuti dnevnim obavezama i rokovima, skloni smo ubrzanju i stresu od trenutka buđenja. Jurnjava, žurba, napetost, samo dodatno podižu nivo ovog hormona i gubimo šansu da izbegnemo nervne napetosti. Ali kada jutro započnemo jogom, uravnotežimo naš autonomni nervni sistem. Umirimo simpatički nervni sistem, koji nas drži u stanju uzbune i aktiviramo parasimpatički nervni sistem, koji nas opušta, daje nam jasnoću, bistrinu i fokusiranost. Fizička aktivnost nas razbudi bolje od šoljice kafe, tako da kortizol može i da odmori.


Vreme za sebe

Joga je lična praksa. I tiče se nas samih. Sve što se dešava na času joge, naše je lično iskustvo. Vreme koje provedemo vežbajući jogu je samo naše vreme. Usmereni smo na sebe, na svoje telo, svoje misli i svoje emocije. Nakon časa, bez dileme, možete da zagrlite sebe i budete zahvalni na vremenu koje ste izdvojili za svoje fizičko i mentalno zdravlje. Započeti dan sa ovim osećajem je umirujuće i oslobađajuće. A kada štiklirate i sve druge blagodeti koje nam joga daje, izvesno je da ćete imati snage, energije i mentalne stabilnosti da podnesete ceo dan, sve zahteve i prohteve, ma koliko izazovni bili.


Zato, bez oklevanja, prijavite se još danas za vaš jutarnji čas joge. I već sada uradite nešto značajno za sebe.





163 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page